Lega… Peluh berderai..

Rasa nak demam…. tapi tak demam…. badan memang panas tapi tak berpeluh… memang macam ada tanda2 nak demam….

Sebab peluh tak keluar… aku rasa semacam saja…. kalau dulu aku memang hentam mee maggi saja…. maggi kari makan panas2… baru pecah peluh dan rasa sihat sikit…. tapi sekarang dah kureng makan maggi2 ni…. dah jemu…. time2 remaja… zaman belajar… kira maggi ni adalah makanan kegemaran ler…

Aku terasa nak makan berbenda yang bersup dan panas… biaq peluh meleleh….

Kebetulan pulak… dalam perjalanan balik, aku singgah kat gerai tepi jalan je… ade jual sup… nampak orang ramai makan kat situ… ni mesti sedappp….

Aku oder mee sup ngan milo panas….. memang cepat… tak sampai 5 minit dah sampai.. berasap-rasap….


Fuhhh.. memang sedap… muka aku dah mula berpeluh dan badan pun rasa sihat sikit…

Memang murah tak sampai 5 inggit pun….

Patut la orang ramai makan kat situ… harga murah… makanan sedap…. servis pun cepat… lebih baik daripada makan kat kedai yang berdeco hiasan dalaman yang cantik melebih-lebih… tapi makanan entah ape2 rasa… caj mahal… bukan menyedapkan perut tapi nak menyedapkan mata saja!

Emm.. yang penting nyer sihat tubuh badan… kalau dah sakit… diberi makanan yang enak2 pun dah tak pandang… duit banyak pun dah tak pikir nak sopping… nak kan bantal saja… nak baring saja… (ni kes bila aku pening kepala)

One Response to “Lega… Peluh berderai..”

  1. Mohd Kamal Says:

    Salam & Peace..!! Dah lama x pekena maggi. Nampak sedap plak.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: