Jamuan Makan

Tengah hari tadi, sempat ke rumah kak Azie, ada jamuan makan…. meraikan kejayaan anak nyer yang dapat melanjutkan pelajaran ke New York…

Dia dan suami memang gembira dan bercampur risau… mana tak nyer… jauh yang amat… bimbang keselamatan anak lelaki bujang nyer, yang baru mencecah umur 20 tahun, takut di tindas oleh orang kafir yang sentiasa anti pelajar islam…. serta pengaruh kengkawan dan kejutan budaya….

Apa2 pun hanya doa yang dapat mengiringi keselamatan dan kejayaan di sana…. dijangka akan bertolak pada minggu hadapan…. akan menghabiskan masa lebih kurang 4 tahun….

Semua hidangan dimasak oleh kak Azie… nasi beriani, daging kurma, ayam masak merah dan berbagai2 lagi….

Terlupa aku nak snap gambar makanan2 itew…. sebab terlalu ghairah bersembang.. dan duk pulun makan…

He..he… aku memang tak pernah sampai kat New York.. tapi kalu lain2 bandar kat AS tu selalu la… tempat aku duk main bowling dan sopping2…

Masa nak balik tadi… sempat jugak kak Azie kirimkan buah-buahan utan…. Alhamdulillah… murah betul rezeki hari ni… berkat hari jumaat!

5 Responses to “Jamuan Makan”

  1. salam rekreasi….

    Jangan lupa doa makan

  2. teamtact

    sentiasa ingat dlm hati…

  3. adess….tgk gambaq terus kena gestrik…

    gua tgh lapaq nih…hehhe

  4. Mohd Kamal Says:

    Nak jual pantun 2 kerat la;
    Buah rambutan nasi beriani,
    Jom lepak kat “Tengok Sana Sini”
    Sila jawab!!

  5. 13may
    haa.. memang sedap!

    mohd kamal
    saya beli yer…
    Anak gagak main api,
    la ni jugak saya pi,

    Boleh ker?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: