Mengecat Tembok

Petang tadi.. pukul 6, dimintak tolong mengecat tembok rumah yang sudah berkulat. Tak sanggup mata memandang… Sebagai upah nyer.. akan dibelanja makan KFC… order berapa banyak pun tak kisah… janji kena siap cat tembok tu, petang ni jugak!

Bila dengar je KFC…. Yes boss, beresss!

Warna pilihan kali ini, ialah warna coklat. Kenapa warna coklat? Sebab tuan yang membeli nyer suka makan coklat dan aiskrim… maka coklat lah tembok tu! Kalau aku yang beli maka hitam lah tembok tu! Sebab nyer aku suka warna hitam.

Mesti ada yang mengeleng kepala melihat berus ni… tak tahu sama ada mengecat atau memberus atau menyental… Hehehe… janji siap pada masa yang ditetapkan dan hasil nyer bagoss!

Fuh letih jugak keja mengecat ni… dekat magrib baru siap! Lepas tu kena kemas pulak, bersihkan tempat yang comot…

Nun jauh aku terdengar suara yang sayup2 mengokok memanggil aku menjamah nyer…. ye la … aku datang ni…..

3 Responses to “Mengecat Tembok”

  1. Mohd Kamal Says:

    Sama la..kalau ada upah laju jer..!

  2. hehhe hehhe….

    upah tu ada package tapau balik umah sekali ker???

    hehhe hehhe

  3. mohd kamal
    sangat setuju

    13may
    hehehee..
    jangan tamak… nanti rugi..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: