Nafas berbau aka mulut busuk

Kalau tak makan… mulut grenti bau busuk… nak-nak time puasa ni… bapok looo bau busuk.

Lalat terbang pun boleh jatuh… busuk macam ada bangkai cicak.. ni bukan aku cakap.. tapi member baik aku.. dia ni memang laser sikit.Makan hati la sapa yang berkawan ngan dia… tapi aku dah lali ngan laser dia.

Nak buat macam mana dah puasa.. tak leh makan.. tentu la mulut bau busuk..

Emmm… tu alasan saja.. jangan jadikan berpuasa sebagai alasan.

Malu tau kalau nafas bau busuk aka mulut busuk… nanti semua orang tak nak kawan.. lariii.. Kalau duk dekat pun tahan nafas macam orang duk menyelam… nak tegur takut si mulut busuk terasa hati.. so tahan-tahan saja la…

Satu lagi.. langsung hilang kenyakinan diri… nak-nak kalau nak bercakap ngan orang ramai… masing-masing duk mencebik muka tahan bau… kalah bau perfume yang depa pakai.. tu yang frust sangat..

Kalau orang tu, tak kenal kiter… free-free je dier chop yang kiter ni jenis pengotor.. tak tahu jaga kebersihan diri… sungguh memalukan yerr…

Mintak dijauhi masalah bau nafas ni… tak sanggup nak menghadapi nyerr…

So kalu tak nak nafas berbau busuk aka mulut busuk… maka..

1. Kenalah jaga kebersihan mulut dan gigi. Rajin gosok gigi, sambil-sambil tu gosok sama lidah.. kat situ banyak kuman duk membiak… selalu mengosok lidah,maka bau mulut akan berkurangan sebanyak 50%.

2.Berkumur menggunakan cecair kumur yang mengandungi klorin dioksida kerana ia dapat mengawal pembiakan bakteria seterusnya memberikan kesegaran pada nafas.

3.Jangan duk diam.. mengunci mulut.. ini dapat mengalakkan pembiakan bakteria… so..Kena banyak bercakap.. tapi jangan bercakap sampai berbuih-buih mulut… nak termuntah la pulak!

4. Mengamalkan petua orang lama… yang ni aku malassss..

Bau mulut yang tidak keterlaluan dapat dimaafkan…. aku pun puasa gak… mesti ada bau jugak… biasa la bau mulut orang beriman… keh keh keh..

Tapi masa bulan puasa ni… jangan ada bau pudina pulak… nanti orang cakap puasa yang yang yok pulak!

Hasil dari bacaan majalah EH!

Majalah ni buat aku kemaruk seketika melihat akan iklan-iklan tu..

6 Responses to “Nafas berbau aka mulut busuk”

  1. good stocks to invest Says:

    yeah! its much better,

  2. loan insurance stocks Says:

    well its nice to know that you have great hits here.

  3. immigration guam Says:

    ive done something here to have you a few cents!

  4. fast legal divorce Says:

    very awsome.

  5. bapaklah busuknya ya?

  6. baru jer ada satu amoi tegur mulut den ada bau.. malu gak!! depa ni tak tau ke kalu pose mmg mulut ader bau skit!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: