Ada makna

Semalam aku dapat kad raya… dari buah hati… oh tidakkkk…. jangan bermimpi la… langsung tak romantikk.. uwaaaaa…

Adik yang hantar.. aka Eizy… yang tengah belajar kat kolej komuniti Arau. Entah apa mimpi hantar kad raya kat kakak dia. Pada hal selalu duk sms..


Kad yang penuh dengan makna.. bermotif sungguh budak ni…. dah mencerminkan tujuan utama dia hantak kad raya kat kakak dia…

Meh kita fokus tulisan dia yang buruk tu…..

Sempat lagi tinggal pesanan yang macam ni… memang satu ugutan di hari raya. Ni adalah hantu raya yang bakal menadah tangan di pagi raya… bukan nak hulur tangan mintak maaf… tapi mintak duit..

Kemudian akan di ikuti oleh hantu-hantu raya kecik seramai 4 orang aka anak buah… selebihnya lain-lain hantu raya yang berkeliaran…. masa ni dah tak pandang makanan yang dihidang didepan mata… sebaliknya memandang tepat kebijik mata aku, memintak sampul yang berisi!

Tak pa.. aku bukan jenis manusia kedekut… akan ku hulur jugak walaupun tak banyak!

Tapi yang sedihnya, sapa pulak yang nak kasi duit raya kat aku…

Huk huk hukk uwaaaaa….. zaman duit raya aku dah berlalu…

15 Responses to “Ada makna”

  1. dowang jadik antu raya tu pun..berguru dgn sapeeerrrrr..
    lalalala ;p

  2. ooo dah dapat kad raya🙂

  3. antu raya?
    wakakakaka…

    spisis antu yg nakkan duit je kan..
    sadis sungguh..

    sama la kite..
    sape yg nk bg duet raya klu dh beso2 ni?
    waa..nk uwet raye jgk.

    takmo kueh raya..

  4. sebulan kena kurung.. hari raya la time diorang nk mengganas..!!

    err..utk kengkawan kt sini ade ker??

  5. ungku nor
    la la laaa.. nak jadi antu raya ni .. tak payah berguru… time raya jer.. terus bertukar ghupa.

    moralle
    yup… kad membodek.. mesti awal

    ezo
    hehehee.. nanti ada orang yang sembunyi dlm bilik… takut nak keluar.. byk antu..

    mohd kamal
    time tu.. baru nampak ghupa sebenar.. duit raya utk kengkawan.. ada.. nanti sy belanja minum kopi yer..

  6. bestnye dia dpt kad raye…hehe awal2 adik dh minta duit raye…eida kena bersiap sedia nih raye nnt kena serbu:)

  7. tu lah kan….ari raya sura banyak antu raya keluar…heheh

    wah…awal dpt kad raya…🙂

  8. Awak nie Dah Berpunya ke Belum ???
    jawab la hah!!

  9. nak tanya soklan yg sama mcm annymous gak.. Jom bebuke@dating..

  10. green apple Says:

    seb baik adik2 aku dah keje, aku lak yang tadah tangan kat dorang bg pihak anak aku.

    ngeheheheh.

  11. izz_izwa
    emm.. budak2 sekarang ni, memang mata duitan.. kakak sendiri pun mau cukur.. larikk..

    riena.yumi
    ni la masa nyer antu raya nak bals dendam … bijak betul

    jwp utk soalan anonymous & mohd kamal

    emmm.. yer sy sudah berpunya… dan sedang berusaha utk merealisasikan kebahagian tersebut. Jgn jeles!

    green apple
    bijak.. bijak.. grenti diorang tak dpt mengelat

  12. raya mana wei???

  13. 13may
    raya kat putrajaya atau kedah

  14. m’m…

    awal betui dapat kad raya..
    aku tak dapat pun lagi kad raya tahun nie..

    dah la tak dak duit raya.. tak adil betul la.. (perangai macam budak2)

  15. nak kad raya jugak…heheheh

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: