Dah siap hoo

Aku rasa nak yahooo jugak la… yahooo.. baju raya dah siap… makna nyer aku dah berjaya menjahit sepasang baju kurung…. tak sia-sia la aku berhempas pulas dari minggu lepas….

Dengan mendapat bantuan sepenuhnya dari Mr. Releigh… mujur la dia tak buat hal, jadi boleh siap ngan cepat! (best tau, guna mesin jahit… rasa macam duk race kete.. tekan pedal minyak aka pedal mesin.. memecut dengan laju… puas hati)

Emm.. susah jugak nak buat baju kurung ni… memerlukan banyak kesabaran… mana ke tidak nya… asyik silap jahit jer.. lepas tu kena tetas balik… heee berpusing jugak la bijik mata time duk tetas tu… (ini merujuk kepada amatur seperti aku)

Kesimpulan nyer aku berpuas hati dengan hasil usaha aku… walaupun hasilnya tak sehebat dengan jahitan emak atau kak ngah … kalau ada minat apa benda pun kita boleh buat… walaupun tidak mendapat tunjuk ajar sepenuh nyer!

Nota
Hari tu cakap nak sepasang baju kurung biru… tapi warna hitam jugak yang menjadi pilihan hati… tanah hitam berbunga biru!

11 Responses to “Dah siap hoo”

  1. mula2 pikir sapa mr raleigh tu..
    ingatkn cikgu mengajar jahit..

    rupe2nye mesin jahit da..
    ๐Ÿ˜€

  2. wahhh!! jgn bahu senget sebelah dh la.. sempat lagi ker nk tempah baju melayu kt u??

  3. A t i Q a h Says:

    oo..eida suka kaler hitam eh..

    bestnye pandai jahit baju..huhuhu

  4. myzatulHanim Says:

    wow!
    dia pndai jht bj lah..
    blh jmt bajet..
    xyah lah nak beli2 yg dh siap..:)

  5. mesti happy kan dpt jahit baju raya sendiri.๐Ÿ™‚ pasni leh amik tempahan lak..hehehe

  6. ezo
    best tau berguru ngan mr. releigh… tak byk songgeh… kalu dier buat hal, boleh terus ketuk..tak melawan!

    mohd kamal
    emmm.. bahu okey.. tak da yg senget…
    buat baju melayu… emmm… grenti bahu senget sebelah… kena berguru dulu..

    atiqah
    yup yup kaler hitam…
    tak la pandai… baru mencuba…

    myzatulhanim
    memang betul.. jimat gilerr..
    yg siap selalu nya tak memuaskan hati.

    june
    memang happy.. dpt pakai hasil tangan sendiri… emmm ambik upah.. belum layak lagi… kena berguru lagi..

  7. best nyer dapat jahit sendiri, bleh lah amik upah camni๐Ÿ™‚

  8. wah…hebat…terrer jahit baju sendirik….

    yumi tempah baju dari bulan 6 ari tuh…nih tak dapat2 lagi…huhuhu

  9. wah eida…dah siap dah baju. kite nyer baru pos kat mak. kain pasang tu..blom jadik baju lagik. harap balik ni siap la. tak pepasal kene jahit sndirik. jadik baju kelawar la kain2 aku tuh. muahahahhaha

  10. huhuhu..kain satin tuuu..
    menangis taim nak gunting tu kan??

  11. cek yot
    hehehee… baju kelawar pun leh pakai gak… nanti senang terbang di hari raya๐Ÿ™‚

    ungku nor
    bukan menanggis jer.. siap mengelupur gak.. susah tul..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: