Bangkai

Tengok bawah meja.. ada sekor anak cicak… sudah mati… tak tahu pulak… sapa yang terpijak…. macam kes langgar larik la… habis terkehel … terpusing satu badan…. nasib ngko la…

Rasa simpati… oh tidakkk… aku langsung tidak rasa…
Menyampah tul aku ngan binatang ni… suka berak merata-rata… Mencecel jer taik dier kat dinding umah…. dinding yang putih dah nampak tompok-tompok itam… suka hati jerr… tak tahu yang aku ni sakit hati….

Paling sakit hati… lepas ambik wuduk… jalan sikit.. dah kelepek atas taik cicak… walupun wuduk tak batal… basuh jer kat tempat yang terkena taik tu… tapi hati tetap rasa sakit…

Selalu jumpa bangkai cicak… mati terkepit kat pintu bilik air…. bapak la busuk… ingatkan apa.. ghupa-ghupa nyer… cicak mati…

Satu lagi perangai buruk cicak ni… kalu boleh nak berak atas kepala orang… Nyaris aku nak terkena…sipi-sipi jerr lagi… tau-tau pelepek …

Kalu nak cakap pasal keburukan cicak ni memang banyak… pengotor…

Jadik jangan harap aku nak jadikan cicakman tu sebagai hero idola… penyelamat dunia… bangang punya karakter… kalu ada sesapa yang minat karakter tu… jangan marah kat aku pulak… dah memang aku tak suka.. nak buat macam mana…

15 Responses to “Bangkai”

  1. A t i Q a h Says:

    Herkk! Ape pasal kaler kelabu cicak tu? Ngeri jeh. Huhu.

  2. myzatulHanim Says:

    errr….
    geli nye tGk cicak 2!
    anim pOn benci cicak!
    gEli lg!

  3. Mohd Kamal Says:

    dh sampai ajal cicak tu!! kcian mati terbeliak..

  4. sadis betul rupa cicak tu..
    tp mcm comey..hahaha..

    yer..hapuskan menatang yang suka
    menyusahkan orang ni.
    sesuka mak bapak die je nak berak merata2..
    ish3..

    kill em die..!!

  5. atiqah
    kalu nak tahu kenapa.. klik pada gambar tu… baru jelas..

    myzatulhanim
    meh kiter bukak kelab anti cicak.. nak tak?

    mohd kamal
    hahahaa.. tu la pasal…tetiba jer ajal sampai.. tak sempat nak mengucap…

  6. pelik gak kan nape cicak tu yg dijadikan “HERO”!…

    byk menatang len lagik…mcm2kan..

    akak da link da page eida kat blog akak..

    tenkiu!

  7. cicak..herk..agak sakit hati da sembur lizad repellent dorg leh rilek2 lalu dinding lagi..siap wat bunyi cit-cit-cit-cit lg..

  8. felem cicakman?
    akak buleh sempat tido dalam panggung lagi tauuu..buhsan giler!!

  9. sweethOneY Says:

    eeeeeeeeeee
    tak suka cicak
    geli gilew dengan cicak

    cicak menatang yg kte paling anti sekalik
    trigger dia sbb bape thn lepas, sekor cicak elok jeeeee landing terjatuh atas bahu kte..kte menjerit mcm orang gilew

    dah la tu, suka berak merata
    eee..katakan tidak pd cicak..mmg elok pdn muke mampos pon
    tp tu la..busuk nk mamposss

    ha..amik ko, emo gilew klo psl cicak..hahaa

  10. Su
    Tu la pasal… lemah tul..
    org putih jugak yang bijak pilih karakter hero…

    mira zin
    bunyi duk perli la tu… gelak2 bagai kan..

    ungku nor
    wehh.. sampai kepanggung?.. sy tengok kat tv jerrr… tu pun terbantut… memang tak leh layan citer ni…

    sweethoney
    hahahaa.. memang terkejut giler… kalu kena terjah ngan cicak macam tu..
    memang busuk nak mampus bangkai dier… eee.. geli…
    haa.. ko.. memang emo habis..

  11. aku pung sama…dh amik wuduk sekali terpijak….hampeh tol …

    sekarng nie dah kurang …sbb aku kasi racun sama dia…ha..ha.. puas hati aku…..

  12. @LiYaNNuaR Says:

    sokongggggggggg… anti cicak dan jugak lipassss… erk, sama je kan… sbb dua dua pun kuturrr! hiyarrrkkk

  13. //J.i.J.i.E// Says:

    eeee gelinyrr tngok cicak nii
    akak x geli ke???

    kak..slamat berkenalan:)

  14. alia
    sy tak berani nak kasik racun.. takut binatang lain pulak yang makan..

    @LiYaNNuaR
    betul tu.. sama2 kotor.. beza nyer.. cicak kalu nampak org, dier larik.. tapi lipas, suka nak menerkam…

    //J.i.J.i.E//
    geli jugak tengok cicak mati ni… kalu yang idup, tak de la rasa geli..

    Jugak selamat berkenalan🙂

  15. Wawa_Nadwa Says:

    eeiiii..
    xske cicakk!!
    geliii.
    haha!
    =)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: