Lagik mengecat..

Lagik… kerja mengecat umah… tak habis-habis ngan kerja mengecat…. kali ni.. aku yang ofer diri nak mengecat… tak payah bagi apa-apa upah … KFC pun aku tak mintak… tapi tolong sediakan cat ngan peralatan…. semua kerja mengecat boleh aku bereskan…

Jadik minggu ni… tak da la masa… nak pi rewang-rewang… jeling-jeling.. dating-mating.. makan angin… (tapi buang angin wajip) dan sebagai nyer…

Mujur minggu ni.. tak da orang yang nak datang kat umah… kalu tak .. entah la.. umah dah bersepah giler…. maklum la.. take time tul.. bila buat kerja mengecat sorang diri… baru habis satu dinding dah penat giler… rehat dulu.. golek-golek tengok citer hindustan… lepas tu baru sambung balik… alamat dier bila nak siap…

Gara-gara.. aku dah tak tahan memandang dinding… yang warna putih tapi dah nampak cam warna cream sebam… ada taik cicak… ada cap jari.. ada tapak tangan… dan entah hapa-hapa kekotoran… kabur kepala hotak aku setiap kali mata terpandang dinding…

Ahad.. sambung lagik kerja ni.. mesti siap sebelum hari isnin… kalu tak.. parah aku..

9 Responses to “Lagik mengecat..”

  1. ~Eila @ Along~ Says:

    eida? nak cat eh..selamat mengecat..walaupun letih cat umah tp kite puas hati ngan hasilnya nanti..have fun!

  2. Mohd Kamal Says:

    rajin nyer…
    ada ciri² jadi calon bini.. keke!!

  3. huhuhuuu

    baguslah demi kepuasan hati & sejuk mata memandang…

  4. okeh, minggu depan mai cat rumah akak lak ;p

  5. rajinnya…buat sorang diri ekk..salute2…ehehe

  6. bestnye dpt tukar cat baru…hilang letih bile tgk hasilnya kan!

  7. huwee..
    semangat betul mengecat..
    warna putih ke?

    awat tak buat warna hitam?
    gothic sket..
    cicak berak habis jadi warna polkadot..
    haha

  8. sweethOneY Says:

    uiii
    rajinnya cat umah
    sowang2 lak tu😐

  9. RieNa.YuMi Says:

    besh…besh….yumi nih dah tak sabar nak cat umah sendiri nih….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: