Kedai Mamak

Dalam banyak-banyak kedai makan… kedai makan mamak la jugak yang menjadik pilihan hati…. tapi bukan main hantam jer… kebersihan kena tengok jugak… kalu kotor.. eeee… geli la pulak… 

jangan sampai ada tikus hitam berlarik kat dapur….. kang ada yang terjun dalam kuali.. parah.. Nak tu.. tukang masak berpeluh… tahap badak… kang tak pasal rasa terlebih garam…
Suka makan kat kedai mamak… sebab perkhidmatan dier cepat… bontut tak mencecah kerusi… sudah tanya mau oder apa… tut tut.. air dah ada depan idung… tak yah nak panjang-panjang leher carik budak nak oder…Kalu time nak cepat…. memang lega… siap pulun makan jer… kalu lambat jugak.. itu masalah sendiri mau ingat…
Suka makan nasi beriani… ni memang kepakaran dier orang… tahap mahaguru…. lagik ayam tanduri pun sedap jugak.. hati banyak suka kalu dapat makan…. 
Itu mee goreng mamak…. jugak sedap… kalu tak maggi goreng pun boleh …. try mee rojak .. ayoyo … ini pun sedap jugak.. 
Lain-lain masakan … kedai mamak ni tak pandai nak buat…. so jangan la  gatal nak oder mee tom yam lak…kang entah apa-apa rasa dier… kecuali kalu si mamak ni ada upah tukang masak lain… selain dari bangsa dier.. baru jadik..
Pepagi.. roti canai samak teh tarik… ni best nyer.. kwau kwau…. macam-macam jenis roti ada… huhuhuk.. tapi aku kurang minat sikit ngan roti canai… Kalu kuah dal dier ada kick… baru sedap roti tu… kalu tak usakk…
Tapi tak semua masakan kedai mamak ni sedap… ada yang tak hapa-hapa… hampess.. tak sedap langsung… main hentam jer masak… ada kepatut… mee goreng bubuh kacang botol… memang botol tul si mamak tu… rega mahal nak mamposs… tobat tak pi dah…
Ni makan malam…. uuu  sedap wooo…. nasik beriani ngan kari kambing… embekkkk…. sedap tul kari kambing tu… daging lembut abis… tak de la ada yang terlekat kat gigi aku… senang mengunyah dan menelan… terus masuk perut.

6 Responses to “Kedai Mamak”

  1. lagi satu klu order ayam goreng..bapak punya besar…tp keras…cis…

  2. Ungku Nor Says:

    owwhhh..megi gorengkuuuu..;p

  3. ~Eila @ Along~ Says:

    huhuhu..eila tak pernah makan kat kedai mamak…tak suke..

  4. sweethOneY Says:

    mamak ni kann..
    serbis cepat kan..x duduk lg dh tny nk mkn ape..x turun keta lg..dh siap2 kan meja utk kte

    aku suka megi goreng mamak😀

  5. myzatulHanim Says:

    pergh!
    terliur i!
    lapa2!

  6. betul…

    mamak nye servis memang mabeles..

    wa sayang mamak..aiyak..hehe..

    itu nasi beriani sangat menggoda punya..

    perut seperti sudah berbunyi tapi makanan sudah ada dalam perut itu pukul 8 lebih malam la..

    amma appa kadewaley..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: