Fraser’s Hill

Sebenarnya aku baru balik dari Bukit Fraser… bercuti bersama keluarga… kita orang pergi hari khamis… 3 hari 2 malam jer…

Perjalanan ke Bukit Fraser…. sungguh mencabar… lembek jugak badan aku mujur tak muntah ijau… fuhhh.. tak tahan… jalan pusing-pusing… aku pun naik pusing…

Bila dah sampai…. baru rasa okey sikit…. cuaca bess…. sejuk dan nyaman… awan berkabus… hati rasa damai… fikiran jadik tenang…. perut jugak rasa lapar …

Memang lengang kat atas tu… sebab aku pi bukan time cuti…. Tu yang paling bess… tak sesak…

Tapi kalau korang nak pergi… aku rasa tak berapa sesuai… sebab banyak tempat dan bangunan yang tengah di baik pulih / bina…. jadik kureng la sikit…Akhir tahun depan baru siap sepenuhnya… tapi kalau nak jungle traking.. itu no hal…

Jam yang amat popular… menjadi lambang mercu tanda Bukit Fraser…. Kalau dah pi.. wajib bergambar kat sini… kalu tak rugi…






Sejarah asal usul Bukit Fraser… untuk bacaan.. sila klik pada photo..


2 Responses to “Fraser’s Hill”

  1. sronoknye…ape yg palingggg istimewa kat situ ye?

  2. su

    Yang plg bes… keadaan cuaca kat situ… rasa cam duk kat negeri omputih.. sejuk… pemandangan cantik… pokok2 & bunga2 jugak cantik… pendek kata semua .. bes…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: