Buah hati dari Jepun

Tajuk entri macam gempaq jer..
Tertentu korang pelik..
Siapa pulak si buah hati dari Jepun tu….

Haaaaaa…. aku saja buat gimik hari Jumaat jer..
Kan Tipah dah tertipu… kesian Tipah..
Sebenarnya.. aku dapat cenderahati dari Jepun..
Dari seorang member..
Katanya baru balik dari melancong…

Tak tahu pulak… kalau dia kelentong…
Beli jer kat kedai 2 inggit…
Ah.. aku tak kisah…
Dia ikhlas bagi.. aku terima saja..

Ni haaa…
Korang agak… apa benda?


Sementara korang fikir…
Aku nak kongsi satu website…
Ni aku jumpa.. masa duk layan google..

Tukar nama korang kepada nama jepun…
Dengan gigih .. aku pun try…

Hasilnya..

Nama aku… Eidawati dalam bahasa Jepun jadi Chiaki Ebisawa..
Sikit lagi nak jadi ubi kayu ular sawa…

Tapi nama Chiaki tu..
Mengingatkan aku pada siri drama Jepun…
Nodame Cantabile.. yang pernah ditayangkan di Tv8..
Nama pakwe Megumi…
Kelakar giler cerita tu..
Kalau korang rasa nak tengok…
klik sini..
Nodame Cantabile

Mehh… bersambung pasal cenderahati tadi…

Ta daaaa….
Ianya adalah sekeping kipas kecil..
Comelkan..

5 Responses to “Buah hati dari Jepun”

  1. nice🙂

  2. [S]itie [B]Um [B]Um Says:

    nk jugak.. =)

  3. Mohd Kamal Says:

    a’ah la!! comel la jari tu…

  4. @LiYaNNuaR Says:

    mmg suka benda2 kecik yg comei… hu hu hu… nasib baik jauh.. kalau tak… haruslah ‘pinjam terus’ yek… ha ha ha…

  5. ghimau
    u 2.. tq

    S]itie [B]Um [B]Um
    alahai kesian.. kiter dapat 1 jer..

    Mohd Kamal
    berbaik…tu jari antu..

    @LiYaNNuaR
    sama eida pun.. suka.. comel sangat.. hahaha.. mujur jauh.. kalu tak..nanggis la eida..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: